6de leerjaar
Het leven zoals het is in 6L
We lezen nog elke dag met onze leesmaatjes van 1L;
Dit ritueel maakt deel uit van ons klasgebeuren en leert ons veel bij.Lees meer
De Europese commissie
Vandaag mochten we Harry, de papa van Panos van 2L, verwelkomen in onze klas ( eigenlijk in 2L want we mochten hun klas gebruiken terwijl zij in Ohin waren; Dank je wel !)
Hij vertelde ons over de Europese Unie, over zijn werk in een Europese commissie die bezig is met de wetgeving in Europa..
We stelden vragen, namen notities en leerden veel bij.
Dank je wel, Harry !
VUB-Kinderuniversiteit
We namen deel aan de Kinderuniversiteit georganiseerd door de VUB.
Voor 1 dag namen we de plaats in van studenten en kregen we les van onderzoekers . We hadden het over de tomaten die wij eten en de impact die het kweken ervan heeft op het milieu, afhankelijk van waar ze komen.
We kregen ook les over anatomie , onze biceps werd gemeten met een speciaal apparaat. De resultaten waren verrassend !Lees meer
Politiedag
We namen deel aan de afsluitdag van het meterschap georganiseerd door BruNo ( de politiezone Brussel Noord).
Door deel te nemen aan zoveel mogelijk activiteiten konden punten verzamelen en maakten we kans op cinema-tickets..
Wij wonnen .....niet maar we hadden toch een fijne dag.
Juf Kristel in de klas
Wat waren we blij juf Kristel in de klas te hebben !
Zij leerde ons over kleuren mengen en collages maken.
Het resultaat mag gezien worden.
Maar dat is voor volgende week !Lees meer
Cadzand 2022
Dit en nog veel meer was Cadzand :
Een lange wandeling naar de zee,
een nog langere fietstocht ( bijna 30 km) via Breskens naar Vlissingen,
heel veel samen spelen,
een één tegen allen die we gewonnen hebben. er wacht ons een stapel pannenkoeken,
gocart rijden,
de handen uit de mouwen steken,
zwemplezier in ijskoud water,
een bonte avond met echte karate - en danskunsten,
een levensecht stratego,
en heel veel mooie herinneringen die we mee naar huis namen.Lees meer
Over het kinderziekenhuis...
Marwa (6L) maakt haar eindwerk rond het kinderziekenhuis. Ontzettend boeiend... Vandaag konden wij onze ervaringen delen met elkaar rond het het ziek zijn, de kinderarts die dan voor ons zorgt en sommigen brachten ook al een bezoek aan de afdeling pediatrie. Interessante gesprekken aan de hand van verhalen en rollenspel tussen de 3e kleuterklas en het 6e leerjaar vandaag. Mooi.Lees meer
Het leven zoals het is in 6 L
Het was een plezier om te zien : donderdagnamiddag was iedereen in 6L bezig met een project; Terwijl de enen bouwden aan het kriekenhuis met Amadeo probeerden de anderen een tweede keer hun citroentaart te maken. Fatima en Ravza ontdekten hoe een zonnepaneel werkt.
Anderen werkten dan weer aan hun eindwerk.
En dat alles onder een stralende zon !Lees meer












































