5de leerjaar

24 oktober 2025

Ons verslag van de derde dag in Cadzandië: op uitstap naar het Zwin!

Naar het Zwin!

Op woensdag 1 oktober gingen het vijfde en het zesde leerjaar naar het Zwin. We deden een leerwandeling. Hieronder lees je er meer over!

Als ontbijt aten we Kellogs en boterhammen. Daarna hebben we onze brooddoos gemaakt, omdat we naar het Zwin gingen.

Na het ontbijt fietsten we naar het Zwin. Dat was vermoeiend. We vonden het lang en saai. Toen we aankwamen, hebben we eerst onze boterhammen gegeten. Daatna hebben we een leerwandeling gedaan.

Het was tijd om naar Cadzandië terug te...Lees meer

24 oktober 2025

Ons verslag van de tweede dag in Cadzandië: een dinsdag vol ateliers

Dinsdag in Cadzandië

Op dinsdag 30 september deden het 5de en 6de leerjaar activiteiten in Cadzandië. Hieronder lees je er meer over!

Na het ontbijt had het vijfde leerjaar een klasmoment. We schreven een briefje aan onze familie. We speelden ook shibafoo met de klas.

Daarna deden we ateliers met het vijfde en het zesde leerjaar: kompas lezen bij meester Stan, leren over de dieren van het Zwin bij juf Leen, kaart lezen bij juf Katelijn en leren over eb en vloed bij juf Tineke.

Die...Lees meer

24 oktober 2025

Ons verslag van de eerste dag in Cadzandië

Maandag: We vertrekken naar Cadzand!

Op maandag 29 september vertrekken het 5de en het 6de leerjaar van gemeenteschool De Kriek naar Cadzandië. We gingen op zeeklassen! Joepie!!!

We gingen met de bus, maar de bus was te laat. We vonden dat niet leuk, maar we wachtten geduldig! We zwaaiden naar onze mama's en papa's. In de bus hebben enkele kinderen gehuild. We waren twee uur onderweg. We speelden UNO en andere spelletjes en we lazen in National Geographic.

Wij zijn om 12u aangekomen in Cadzandië. We hebben buiten gegeten. Daarna hebben...Lees meer

09 oktober 2025

Een sportieve prestatie!

Op dinsdag 23 september 2025 deden wij, de leerlingen van het vijfde leerjaar, mee aan de scholenveldloop in Terdelt. Hieronder lees je meer over onze topprestatie!

Voor we vertrokken, aten we onze boterhammen op in de klas. Daarna oefenden we voor ons fietsexamen, want ... we gingen met de fiets naar de looppiste van Terdelt!

Toen we daar aankwamen, supporterden we eerst voor de leerlingen van het vierde leerjaar. Daarna gingen we opwarmen! Dat was best grappig! Er liep een mascotte rond en we moesten grappige bewegingen doen op een liedje.

Een andere school kwam te...Lees meer

04 oktober 2025

Dit ( en nog veel meer ) was Cadzand

Ons verblijf in Cadzand heefr een gouden rand : mooi weer, heel veel ruimte voor spelplezier, gastvrijheid, fijne leermomenten, verbonden samenzijn van 5L en 6L....

Een uitgebreid verslag volgt.

Hier al een voorsmaakje.Lees meer

27 juni 2025

Levende schilderijen met verborgen betekenissen

In het laatste thema van dit schooljaar doken we de geschiedenis in met Anne Frank en leerden we meer over de verschillende historische periodes.

In onze kunst en cultuurles gingen we op zoek naar verborgen betekenissen in schilderijen uit verschillende historische periodes .

Kan jij raden welke titel bij welk schilderij past? En welke verborgen betekenissen er in elk van deze schilderijen verstopt zit?

De hoofdenbakker, onbekende kunstenaar (de nieuwe tijden) Vanitasbuste van een dame, Catarina II Yskens (de nieuwe tijden) De wereld voedt veel zotten, Jan Massijs (de middeleeuwen) The Godmother, Leonara Carrington (onze tijd) De...Lees meer
15 juni 2025

Old Skool - Zomerterras 2025

Het was een prachtige, zonnige en warme editie met veel gedans, gelach en plezier. Heerlijk genieten!

Ook een dikke dankjewel aan de ouderwerking voor de heerlijke BBQ!

Lees meer

25 februari 2025

Schaatsen met De Kriek

Dit verslag is geschreven door Karani.

De Kriek ging op maandag 17 februari schaatsen in Poseidon. Hieronder lees je er meer over.

Alle klassen, van de oudste kleuters tot het zesde leerjaar, gingen mee. We gingen met de tram, de metro en een stukje te voet. Het vijfde en het zesde leerjaar hielpen de oudste kleuters van juf Katia en juf Cindy. We mochten twee uur lang vrij schaatsen.

Ik vond het een leuke uitstap, omdat we met de hele school gingen.Lees meer

21 februari 2025

Kriek on ice 2025

Samen schaatsen, dat is genieten van een prachtig mooie winterse dag. Het was een magische, fijne, verbindende, sportieve voormiddag! Alleen maar lachende gezichten!Lees meer

03 februari 2025

Fakkeltocht

Een mooie avond vol moois, licht, warmte en verwondering.Lees meer