5de leerjaar
Ons verslag van de derde dag in Cadzandië: op uitstap naar het Zwin!
Naar het Zwin!
Op woensdag 1 oktober gingen het vijfde en het zesde leerjaar naar het Zwin. We deden een leerwandeling. Hieronder lees je er meer over!
Als ontbijt aten we Kellogs en boterhammen. Daarna hebben we onze brooddoos gemaakt, omdat we naar het Zwin gingen.
Na het ontbijt fietsten we naar het Zwin. Dat was vermoeiend. We vonden het lang en saai. Toen we aankwamen, hebben we eerst onze boterhammen gegeten. Daatna hebben we een leerwandeling gedaan.
Het was tijd om naar Cadzandië terug te...Lees meer
Ons verslag van de tweede dag in Cadzandië: een dinsdag vol ateliers
Dinsdag in Cadzandië
Op dinsdag 30 september deden het 5de en 6de leerjaar activiteiten in Cadzandië. Hieronder lees je er meer over!
Na het ontbijt had het vijfde leerjaar een klasmoment. We schreven een briefje aan onze familie. We speelden ook shibafoo met de klas.
Daarna deden we ateliers met het vijfde en het zesde leerjaar: kompas lezen bij meester Stan, leren over de dieren van het Zwin bij juf Leen, kaart lezen bij juf Katelijn en leren over eb en vloed bij juf Tineke.
Die...Lees meer
Ons verslag van de eerste dag in Cadzandië
Maandag: We vertrekken naar Cadzand!
Op maandag 29 september vertrekken het 5de en het 6de leerjaar van gemeenteschool De Kriek naar Cadzandië. We gingen op zeeklassen! Joepie!!!
We gingen met de bus, maar de bus was te laat. We vonden dat niet leuk, maar we wachtten geduldig! We zwaaiden naar onze mama's en papa's. In de bus hebben enkele kinderen gehuild. We waren twee uur onderweg. We speelden UNO en andere spelletjes en we lazen in National Geographic.
Wij zijn om 12u aangekomen in Cadzandië. We hebben buiten gegeten. Daarna hebben...Lees meer
Een sportieve prestatie!
Op dinsdag 23 september 2025 deden wij, de leerlingen van het vijfde leerjaar, mee aan de scholenveldloop in Terdelt. Hieronder lees je meer over onze topprestatie!
Voor we vertrokken, aten we onze boterhammen op in de klas. Daarna oefenden we voor ons fietsexamen, want ... we gingen met de fiets naar de looppiste van Terdelt!
Toen we daar aankwamen, supporterden we eerst voor de leerlingen van het vierde leerjaar. Daarna gingen we opwarmen! Dat was best grappig! Er liep een mascotte rond en we moesten grappige bewegingen doen op een liedje.
Een andere school kwam te...Lees meer
Dit ( en nog veel meer ) was Cadzand
Ons verblijf in Cadzand heefr een gouden rand : mooi weer, heel veel ruimte voor spelplezier, gastvrijheid, fijne leermomenten, verbonden samenzijn van 5L en 6L....
Een uitgebreid verslag volgt.
Hier al een voorsmaakje.Lees meer
Levende schilderijen met verborgen betekenissen
In het laatste thema van dit schooljaar doken we de geschiedenis in met Anne Frank en leerden we meer over de verschillende historische periodes.
In onze kunst en cultuurles gingen we op zoek naar verborgen betekenissen in schilderijen uit verschillende historische periodes .
Kan jij raden welke titel bij welk schilderij past? En welke verborgen betekenissen er in elk van deze schilderijen verstopt zit?
De hoofdenbakker, onbekende kunstenaar (de nieuwe tijden) Vanitasbuste van een dame, Catarina II Yskens (de nieuwe tijden) De wereld voedt veel zotten, Jan Massijs (de middeleeuwen) The Godmother, Leonara Carrington (onze tijd) De...Lees meerOld Skool - Zomerterras 2025
Het was een prachtige, zonnige en warme editie met veel gedans, gelach en plezier. Heerlijk genieten!
Ook een dikke dankjewel aan de ouderwerking voor de heerlijke BBQ!
Schaatsen met De Kriek
Dit verslag is geschreven door Karani.
De Kriek ging op maandag 17 februari schaatsen in Poseidon. Hieronder lees je er meer over.
Alle klassen, van de oudste kleuters tot het zesde leerjaar, gingen mee. We gingen met de tram, de metro en een stukje te voet. Het vijfde en het zesde leerjaar hielpen de oudste kleuters van juf Katia en juf Cindy. We mochten twee uur lang vrij schaatsen.
Ik vond het een leuke uitstap, omdat we met de hele school gingen.Lees meer
Kriek on ice 2025
Samen schaatsen, dat is genieten van een prachtig mooie winterse dag. Het was een magische, fijne, verbindende, sportieve voormiddag! Alleen maar lachende gezichten!Lees meer













































